Stella Artois nodigt buren uit voor ​ kerstdiner in de brouwerij

Buurtbewoners krijgen rondleiding en diner aangeboden met bier in de hoofdrol

Stella Artois nodigde 70 buren van de Leuvense brouwerij uit voor een uniek kerstdiner waarvan alle gerechten aangepast werden aan bieren van de brouwer. Het beer pairing kerstdiner vond plaats in het volledig vernieuwde bezoekerscentrum Den Thuis en startte met een bezoek aan de Stella Artois brouwerij in volle uitbreiding.

“Bier is het eerste sociaal netwerk dat mensen samenbrengt. Thuis of elders, met familie en vrienden. Wij vinden het daarom belangrijk om de Leuvenaars, die buur zijn van de Stella Artois brouwerij, te verrassen met dit vroege beer pairing kerstdiner. Stella Artois is immers ontstaan als speciaal kerstbier van de toenmalige Artois brouwerij. Er is dus een historische link tussen Stella Artois en Kerstmis. We kregen zeer enthousiaste reacties en het is fijn om de buren van de brouwerij dichter bij elkaar te brengen terwijl ze een glimp kregen van het leven in de brouwerij", aldus Philippe Vandeuren, Director Legal & Corporate Affairs Benelux bij AB InBev.

Het gastronomische 5-gangen kerstdiner startte met Stella Artois als aperitief, gevolgd door Leffe Royale Cascade bij het visvoorgerecht, Hoegaarden Grand Cru bij de wildschotel, Kriek Belle-Vue bij een originele ‘bieramisu’ en werd afgesloten met het in België minder bekende Hertog Jan bier met pralines. De Stella Artois-buren konden op deze manier proefondervindelijk vaststellen dat bier perfect samengaat met een feestmaaltijd.

Biersommelier Gert De Coorde en Karl Van Malderen, beer pairing expert & auteur van het boek ‘Bapas’, wezen op het belang van het proeven van de bieren om zo op basis van hun smaken en aroma’s de perfecte match met het bijpassende gerecht te vinden. De smaak en aroma van het bier liggen immers vast. Voor een optimale smaaksensatie komt het er op aan om de dominante smaken en aroma’s in het bier terug te laten komen in het gerecht.

Presentatie Stella Artois kerstdiner

PDF - 57 Mb

Recept met Belle-Vue Kriek

Recept met Hoegaarden Grand Cru